Ratatouille

  • Wartość odżywcza 1 porcji:
  • 107 kcal, białko: 3 g, tłuszcz: 5,2 g, węglowodany: 13,7 g

2 porcje:

  • bakłażan
  • cukinia
  • pomidor
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka oliwy
  • przyprawy: sól, pieprz, kumin, zioła prowansalskie
  • świeże zioła, np. tymianek

Bakłażana (można obrać) pokroić w kostkę, obficie posolić i odstawić na 30 min. Opłukać pod bieżącą wodą i osuszyć.

W garnku rozgrzać oliwę i zeszklić przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodać bakłażana i smażyć, aż zmięknie.

W międzyczasie pokroić cukinię (również można obrać) w półplasterki, a pomidora w kostkę. Dorzucić do lekko podsmażonego bakłażana i dusić warzywa razem, aż będę miękkie. Przyprawić. Udekorować świeżymi ziołami.

Ps. Można jeszcze dodać posiekaną cebulę – i zeszklić ją razem z czosnkiem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *