Makaron z tuńczykiem

  • Wartość odżywcza 1 porcji:
  • 433 kcal, białko: 31,2 g, tłuszcz: 7,3 g, węglowodany: 57,8 g

4 porcje:

  • makaron, np. tagliatelle (ilość wedle uznania, np. 80 g/porcję, czyli ok. 320 g)
  • 2 łyżki oliwy
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • duża puszka tuńczyka (najlepiej w większych kawałkach) w sosie własnym (400 g, 280 g bez zalewy)
  • garść czarnych oliwek
  • łyżeczka kaparów
  • garść liści bazylii
  • pieprz
  • sól – tylko do gotowania makaronu

Makaron ugotować al dente w lekko osolonej wodzie.

W garnku rozgrzać oliwę i zeszklić pokrojoną w piórka cebulę. Następnie dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i smażyć 1 min. mieszając.

Dodać odsączonego z zalewy tuńczyka, podzielić go widelcem na mniejsze części i smażyć 2-3 min. Dodać oliwki pokrojone w krążki, kapary i liście bazylii. Przyprawić pieprzem (najlepiej świeżo zmielonym). Tuńczyk, oliwki i kapary są wystarczająco słone, nie trzeba dodatkowo solić. Podawać z makaronem.

Błyskawiczny, smaczny i pożywny obiad 🙂

Fanom śmietanowych sosów może w tym daniu takiego zabraknąć, ale ja wolałam taką lekką wersję 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *